Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek? | Dr. Czompó Márta – Tüdőgyógyászat, Allergológia

Segítséget a dohányzásról való leszokás után

Tartalom

    Potecz Györgyi Létrehozva: Potecz Györgyi tüdőgyógyász segítségével most a leggyakoribb érveket-kifogásokat vesszük sorra A dohányzás, számos egyéb káros hatása mellett növeli az asztma és a COPD kialakulásának a veszélyét is.

    segítséget a dohányzásról való leszokás után

    Ennek ellenére sokan, már meglévő betegségük ellenére sem mondanak le szenvedélyükről. Potecz Györgyi tüdőgyógyász segítségével most a leggyakoribb érveket-kifogásokat vesszük sorra. El fogok hízni.

    segítséget a dohányzásról való leszokás után

    A nikotin valóban felgyorsítja a természetes anyagcserét, így ennek hiányában a fokozott táplálékbevitel zsír formájában raktározódik. Ennek kiváló ellenszere, ha a leszokás egyben életmódváltást is jelent és a füstmentes életvitelt rendszeres mozgással párosítjuk.

    • Szegedi Tudományegyetem | A CigiSzünet segít letenni a cigarettát
    • A legtöbb, komolyan leszokni vágyó beteg orvosi segítséggel jut el a célhoz.
    • A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez
    • Koronavírus: érdemes-e FFP2 maszkot viselni a sebészi helyett?
    • Nem tudom leszokni a dohányzásról terhesként

    Bizonyos ételek elhagyása mind a testsúly megőrzésének érdekében, mind pedig a kísértés ellen hatékony lehet. A kávéfogyasztás mellőzése, az édességek, a nassolás kerülése csökkentheti a cigaretta utáni vágyat. A tovább dohányzó barátaim hatására visszaszokom.

    segítséget a dohányzásról való leszokás után

    A dohányzásról való leszokást sok esetben valóban nem könnyíti meg a baráti társaság, akik hajlamosak figyelmen kívül hagyni elhatározásunkat. Érdemes ezért őket is rábeszélnünk, hogy hagyjanak fel káros szenvedélyükkel, azonban ha ez mégsem sikerül, kérjük szakember segítségét!

    segítséget a dohányzásról való leszokás után

    Dohányzásról leszoktató kezeléseken olyan csoportok tagjai lehetünk, akik ugyanazokkal a nehézségekkel birkóznak meg, így könnyebb a tapasztalatok átbeszélése, egymás támogatása.

    A dohányzás megnyugtat, ha leszokom, feszültebb leszek. Sokan így érzik, de valójában a nikotin a stimulánsok közé tartozik.

    Felgyorsítja a szervezet működési folyamatait és szaporábbá teszi szívverést. Szakszerű segítség mellett hozzájuthatunk azokhoz a gyógyszerekhez, táplálék-kiegészítőkhöz, amelyek segítségével a leszokás okozta stressz és a dohányzás káros hatásai is csökkenthetőek.

    • Leszokna a dohányzásról? Módszerek, amik beváltak - EgészségKalauz
    • Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
    • 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz
    • Tweet Ennek egyik eszközeként a média, külön is a közösségi média fontos szerepet játszik abban, hogy minél több emberhez elérjen a kezdeményezés.
    • Yum sasok, hogyan hagytam fel a dohányzást